Monday, July 15, 2013

Tonton Langgar 2013 Full Movie

Tonton Langgar 2013 Full Movie

Tonton Langgar 2013 Full Movie


"Langgar" mengisahkan Nizam (Adi Putra) yang ingin menuntut keadilan di atas kematian isteri tercinta, Aina (Nadia Heng) serta anak di dalam kandungan isterinya akibat dibunuh dengan aibnya oleh sekumpulan gengster. Nizam ingin mencari darah sebagai galang gantinya.

Seorang demi seorang mereka yang terlibat dalam pembunuhan tersebut mesti dihapuskan dari muka bumi ini. ITU JANJI NIZAM. Nizam diperkenalkan kepada geng Radzi (Namron) oleh Khairul (Bell Ngasri), kawan lamanya. Geng Radzi adalah antara gengster digeruni kawan dan lawan, menjalankan perniagaan kelab malam, dadah dan pinjaman wang tanpa lesen.

Setelah diuji oleh Loy (Zul Huzaimy) iaitu orang kanan Radzi, Nizam layak menjadi sebahagian daripada geng Radzi. Baca Seterusnya >> Tugas pertamanya ialah mengutip hutang-hutang tertunggak. Ketika diserahkan fail hutang tertunggak tersebut, Nizam melihat ada gambar Aina dan bapa Aina sebagai salah seorang penghutang yang gagal melangsaikan hutang mereka.

Nizam sedar Nizam kini di landasan yang betul bagi membalas dendamnya. Dalam melancarkan misinya, Nizam bertemu dgn Amanda (Natasha Hudson) yang menjadi mangsa keadaan. Sementara itu, Radzi berurusan dengan Jimi (Hans Isaac), seorang pengedar dadah yang mempunyai empayar di beberapa buah negara di Asia Tenggara.

Mail (Khir Rahman) pula yang dahalunya seangkatan dengan Radzi dan Jimi mula membuat kacau apabila Radzi dinaikan pangkat. Ketiga-tiga mereka menganggotai sebuah kumpulan gengster diketuai oleh Mr. King (Daniel Wong). Uncle Yew (Collan Koo) pula adalah penasihat kepada kumpulan gengster ini.

Pelbagai konflik timbul diantara mereka menyebabkan hubungan mereka berantakan sesama sendiri. Sementara Nizam kini menjadi kepercayaan Radzi kerana ketangkasan dan keberaniannya. Ini memudahkan Nizam untuk mengatur gerak dan membuat perancangan.

Nizam mahu mencari pembunuh sebenar keluarganya. Siapakah pembunuh yang dicari itu ? Apakah misi Nizam tercapai ? Bagaimanakan keadaan Radzi, Jimi, Mail dan kuncu-kuncunya ? Siapa langgar siapa ? Nantikan kesudahannya pada 11 April 2013 di pawagam diseluruh Malaysia.


TARIKH TAYANGAN : 11 April 2013
PENGARAH : Syed Hussein Syed Mustafa (Sein)
TERBITAN : Tayangan Unggul
PENERBIT EKSEKUTIF: Gayatri Su-Lin Pillai
PENERBIT BERSAMA : Hazil Izham Ismail
KLASIFIKASI : 18
PELAKON : Adi Putra, Namron, Hans Isaac, Khir Rahman, Zul Huzaimy, Bell Ngasri, Natasha Hudson, Nadia Heng, Daniel Wong, Komeng, Collan Koo & Zalif Sidek

Tonton Langgar 2013 Full Movie

Youtube - CLICK HERE!
Vimeo - CLICK HERE!

Next

Related